Kosmetisk tandvård

Kosmetisk behandling kan korrigera fläckar och brister som annars kan påverka en persons självkänsla.

Om din tandläkare krav är rent kosmetiska, är du varmt välkommen att höra en av våra utövare. Vi kommer att behandla lyhört med dina behov, upprätthålla både klinisk integritet och en realistisk inställning när det gäller prestation, utnyttja den senaste material och tekniker.

Vitare eller blekning

Livsstil tänder - överdriven te eller kaffe, rökning och äta starkt färgade livsmedel kan färga tänderna. När vi blir äldre, det mjuka ämnet under emaljen som skyddar nerver och blodtillförseln till tand (dentin) gula. Vissa tandkrämer är utformade för att ta bort fläckarna, men enbart detta kommer inte att fungera.

Faner
Hur tandläkaren bleka tänderna?

Professionell blekning är den vanligaste formen av tandblekning. Ett intryck av dina tänder, övre och nedre, med hjälp av en särskild bricka med tand kitt kommer att tas; en plasthylsa kommer att göras som passar exakt runt tänderna. Små mängder av gelén placeras i hylsan och inpassad över tänderna.

Ortodonti

Inte alla av oss är nöjda med hur våra tänder ser ut. Kanske en av dem är missfärgad eller flisas eller kanske det är lite krokig. Även tanden kan mycket väl vara frisk, kan hur det ser ut att göra oss verkligen självmedveten. Din tandläkare kan hjälpa till genom att tillämpa något som kallas en faner.

En tandfasad är en tunn skiva (oftast) porslin. Tandläkaren passar dessa med precision över ytan på framtänderna. Faner är ett perfekt sätt att behandla fula och missfärgade tänder, stänga luckor, eller reparation av chips och sprickor.

Tillvägagångssättet - Tandläkaren avlägsnar ett belopp från ytan av tanden, ett avtryck nu tagit matcha storleken och formen på resten av dina tänder. Fasaden kommer att tillämpas med speciellt lim på din andra besök.

Faner kan också göras av vita fyllnadsmaterialet. Syra appliceras på tanden för att göra det tuffare - skikt av fyllnadsmaterial tillsätts långsamt.

Problem kan orsakas av böjda eller luckor mellan tänderna. Decay orsakas av mat och bakterier som fastnat i utrymmet mellan tänderna. Tänder som sticker ut kan orsaka munsår, förfall, eller talproblem. Ett stag kan vara den bästa behandlingen för dig.

Dr Girts Birins är glada att kunna erbjuda en tydlig "osynliga" stödsystem i lämpliga fall.

Före & Efter bilder